מה עושה עכשיו ח"כ זאביק בילסקי (בפייסבוק)


 

מתוך אוסף אלבומיו של זאביק בילסקי בפייסבוק. הכיתוב – רעייתי קרן ואני בערב ההצגה של עדי ברעננה

 

החיים ברשת הם עולם קטן: אני יודע כל מה שעושה עכשיו חבר בכנסת ישראל. לאן הוא הולך. מה הוא חושב. את מי הוא פגש היום. מי היא רעייתו. יש מידע נוסף: "איך נעשה את המדינה של כולנו למקום טוב יותר ואת הממשל ליעיל יותר כך שהוא יעבוד בשבילנו במקום שאנחנו נעבוד בשבילו".

אני לומד שיש דברים חיוביים רבים ביומו של ח"כ. דברים שלא ראיתי בעבר– ודוקא מנקודת תצפית קרובה. אם זה ימשך כך, יש חשש (קל) שאני אתחיל לשנות את גישתי לפרלמנט.

איך זה קרה לי? זאב בילסקי (קדימה) נעשה חבר שלי בפייסבוק. מה המשמעות של חברות כזאת?  זרם מידע שוטף, חיובי ובונה. דיווח מסביב לשעון על מה שעשה-עושה-ויעשה בילסקי. היכן ביקר -כולל תיעוד מצולם. מה התעדכן באתר הבית שלו. יש שבחים לציפי לבני. יש אמירה יומית אופוזיציונית קצרה על ממשלת ביבי. יש הסבר למה האנשים ב"קדימה" הם "חבורת אנשים נפלאים".

לא כולם סבורים כך. אך בפייסבוק יש דמוקרטיה אינטרנטית שבה כל אחד כותב על הקיר של כל אחד. 2070 חבריו של בילסקי בפייס משתלבים באוירה ומגיבים בנימה חיובית בונה גם כשיש להם ביקורת.

 כך, גולש בשם יוסי קינן מגיב על הביקור של בילסקי בג'וליס וכותב:  "האיש הנכון במפלגה הלא נכונה. ימים יגידו יהיו עוד שינויים בפוליטיקה שלנו ואני בטוח שזאביק לא יאכזב אף אחד".

מגיבה לעומתו מעריצה של זאביק ושמה מישל אדר ולדעתה "מה שחשוב היום זה האדם וערכיו ולא המפלגה. אנו נעזור לזאביק ולא משנה באיזו מפלגה הוא יחליט לפעול".  

אהבתי, מישל. גם אני חושב שבעין בלתי מזוינת קשה לעיתים לראות הבדלים משמעותיים בין כמה מחברי הכנסת של קדימה לבין אלה שבליכוד -או אפילו ב"עבודה". אם ימי הכפור  נטולי הג'ובים של "קדימה" ימשכו – אני מוכן להמר שאראה חלק מחבריה חוזרים "הביתה".

אז מה היה לנו? במקום שאני אגלוש באקראי לאתר הבית של ח"כ בילסקי – אירוע בעל סבירות נמוכה – בילסקי בא אלי בכל פעם שאני פותח את פייס. כלומר, הוא עושה במכונת הnetworking – הזאת שימוש שיטתי ויעיל של הפצת מסרים פוליטיים בעטיפה אישית -אנושית -חביבה (חיובית כבר אמרנו?). שילוב קליט המציג בקצרה רצף רגעים מאירועים פוליטיים ואישיים. הכל בחבילה אחת.

הצילומים, לשם שינוי, אינו מתוצרת יחצ"נית עם העמדה של חברי סניף לצילום קבוצתי מאולץ.  במרבית הצילומים יש ספונטניות וגם משהו מן המצרך (הנדיר בחיים הפוליטיים) הקרוי חדוות חיים. בילסקי פותח  גם את האלבום המשפחתי. הקו המפריד בין האישי לבין הציבורי – כמעט שנעלם. המיתוג הסחבקי כולל שקיפות מלאה.

 החדירה התקשורתית לפרטיות של אישי ציבור  מואצת בשנים האחרונות ומשתי סיבות: א. תחרות רייטינג גוברת שהפכה למסע הישרדות. ב. הדרך בה הפוליטיקאים עצמם הפכו את "הפרטי" לחלק מערכת השיווק האסטרטגי של מארז תדמיתי. בילסקי בפייסבוק הוא משווק טבעי.

הכל – בעלות של מזין תוכן /קופירייטר אחד בלשכה ובלי שההפצה הרשתית של ח"כ זאביק תעלה שקל נוסף  למשלם המיסים המממן את הקופה הקרויה תקציב "קשר לבוחר": תקציב שנתי של כ-50 אלף ש"ח (המתקשרים מאד הגיעו גם ל- 80,000 ש"ח) המוענק לחברי הכנסת כדי שיתקשרו את הגיגיהם לציבור. אלא שחלק מהתקציב הוצא בעבר לרכישת מגוון גאדג'טים. מ-מגה מחשבים ועד מכונת קפה. "אייטם" שסיפק כותרות לדורות של כתבים פרלמנטרים.

מה חסר לי כשאני רואה בפייסבוק את פרצופו המחייך-תמיד של בילסקי? בקוקטייל הברק-אובמי  המרענן  של ראש עירית רעננה לשעבר אין מסרים חדים מדי. יש מנת יתר של פוזיטיב בטעם הסוכנות היהודית שגם בראשה עמד.

אופטימיות: אחרי קדנציה אחת במשכן – ועד  שיגיע ל-twitter -זה יעבור לו.

0 Responses to “מה עושה עכשיו ח"כ זאביק בילסקי (בפייסבוק)”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

