פולישוק נגד פולישוק


 

מלי בצילום מתוך האתר שלה. מודבק ונדבק בעסקנות אופיינית – ששון ג. בתפקיד השר לקידום חברתי.

אני מבין את כאבה של מלי פולישוק-בלוך.  פחות מכך את איומה לתבוע את "קשת" בעקבות הפרקים הראשונים של הסידרה "פולישוק".

קיוויתי ש"האייטם" פולישוק נגד "פולישוק"-  ימנע. שהיא לא תפתח את מערכת היחסים שלה עם הסידרה ברגל שמאל.

בא לי לומר לה: תחייכי אחותי. הבדיחה הזאת  כ-ו-ל-ה עלינו. לא עליך.

גם לך היו פעם יועצי תקשורת. גם סביבך כירכרה לשכה שלמה. גם את היית שם בסידרה הקרויה "שינוי" שנקטעה בשל העדר רייטינג בקלפי, הורדה מן הבימה הפוליטית ושבקה חיים בשידור חי בטרם עת או מאוחר מדי (תלוי במתבונן). מי שהיה שם יודע: בלי הומור – המטבח הפוליטי עלול להיות קטלני.

למזער את הנזק כן – להתקרבן – לא.

אני מחכה שהבלתי אפשרי יקרה: שמלי תתבונן ב"פולישוק" ותחייך. שתלך לצילום משותף עם ששון גבאי. אפילו תשבח את היוצר הבמאי והתסריטאי שמואל הספרי שעשה עבודה טובה בשני הפרקים הראשונים (הייתי מוותר על הפורקן הקומי הקרוי "הדפיקה מאחור" בסצינת ראיון האקסידנט עם רזי ברקאי לטובת עוד קטע מן החיים במסדרונות הכח-עליק במשרד.)

במקום זאת, הח"כ לשעבר עלולה להפוך את עצמה לצערי – לעוד פרומו אחד עם אמירה משפטנית יבשושית לפיה  השם פולישוק יהפוך נרדף ל"פוליטיקאי טיפש, נקלה ומושמץ" ובעקבות הסידרה עוד ינשא שמה בפי כל בגיחוך ולעג.

זאת ועוד – על פי דיווחים שמרצדים על מסך המחשב שלי טוענת פולישוק כי יש מספיק פוליטיקאים שהיה אפשר להיטפל אליהם (נכון – אבל למה להפיל עליהם את התיק שאת לא רוצה בו?) ואם לא יניחו לה היא הולכת לתבוע. או שידברו איתה עכשיו או שידברו איתה בבית המשפט.

כך או כך – פולישוק כותבת, אולי, בעצמה ושלא ברצונה שורות באחד הפרקים הבאים של הסידרה – היא לבדה מול "כוחות הרשע" (?) של ערוץ 2.

וואלה.

הצהרה של עד שמיעה וראייה מצטברת: אין מצב שמלי פ. דומה בתכונותיה כאשת ציבור לדמות שמגלם גבאי.

אני זוכר את רגע הכניסה הראשון של פולישוק למשכן הכנסת. עמדתי שם בפתח מפני שידעתי  כי ברגע הכניסה של אלמונים אל מסדרונות הכח טמון מפתח המלמד עליהם רבות. מי הם. איך הם יתנהלו בהמשך הדרך. עד כמה יגבה ליבם – וכמה מהר יסוחרר האגו. יאבד שיווי המשקל. או אולי ישארו כמות שהם. יצמחו. יבשילו. יהפכו מנהיגות של אמת.

המשפט הראשון של מלי פולישוק אלי היה תיקון. אני קראתי לה מלי בקָמַץ היא נזפה בי על אתר ותיקנה ואמרה מלי (עם סֶגּוֹל או צֵירֶה אל תשאלו אותי תמיד הייתי חלש בדיקדוק). היה ברור כי ביצעתי מגה-עבירה ואם אשגה פעם נוספת אני עלול להיקרא לסדר.

לא יצאו 24 שעות וננזפתי פעם נוספת מפני שלא מניתי בדיווח העיתונאי שלי על "החדשים ביומם הראשון במשכן" את כל תאריה האקדמיים. ובכן, במסגרת תיקון העוול ההיסטורי: מלי פולישוק-בלוך הינה עורכת דין, בעלת תואר שני במדיניות ציבורית ותואר שני במדע המדינה, תואר ראשון באומנות התיאטרון ובמשפטים.

אחרי שצלחתי בשלום את המבוא ל-מי את מלי פולישוק והמשכתי לסקר את פעילותה– מה היה לנו? חברת כנסת חרוצה, ישרת דרך, לוחמת עקבית לזכויות ומעמד האשה, דמות חיובית ודעתנית בנוף הפוליטי הישראלי. פולישוק היתה תוספת איכות לפרלמנט.  

נכון- לא מתקשרת בחום כמו יהודית נאות ז"ל,  אשה יקרה שכל כך היה איכפת לה עד שראיתי אותה פורצת בבכי ביום בו הצעת חוק שלה לסיבסוד ספרי לימוד לא עברה. פולישוק -תיבדל לחיים ארוכים -היתה רצינית עד אימה.  אני מאחל לה הצלחה בניסיון שלא צלח עד כה לשוב לפוליטיקה או לראשות זירה עירונית כמובילת סיעה ליברלית בשם "דרך אחרת". היא עוד תשוב – אי"ה.

הצעה למלי פולישוק  למזעור נזק.  לבקש  מ"קשת" והספרי פרק אחד שיהיה כולו שלה.  פרק אחד למען פולישוק המקורית, ההגונה – האחת והיחידה.

תגולם בו חברת כנסת פעילה בועדה לביקורת המדינה. אחת שלא ניתן להפעיל עליה לחצים. כזאת שיודעת להגיד "לא" חד משמעי גם לחומי. ישרה כסרגל. נחושה לבדוק מה בדיוק לא עושים שם במשרד לקידום חברתי.

תפור על מלי.

מגיע למי שכותבת כך ויפה בכרטיס הביקור האינטרנטי שלה על האנשים והנשים שהיא רוצה להכיר:

"כל מי שאכפת לו מהמדינה ומוכן לעשות מעשה לשינוי המצב. כל מי שמבין כי באמצעות הפוליטיקה ניתן להשפיע על מה שקורה כאן. נשים שמוכנות להיכנס לעולם הפוליטי כדי לדאוג לילדים ובכלל לעתידנו כאן".

אם היא לא תתבע גם אותי אני אפצח בעצומה (פייסבוק וטוויטר included): תנו למלי לגלם את מלי.

אם דנקנר יכול – גם מלי יכולה.

4 Responses to “פולישוק נגד פולישוק”


  1. 1 חיים שיבי 3 ביוני 2009 ב- 2:37 pm

    אכן. מתברר שגבאי מוצא את עצמו שלא בטובתו על תקן של מעליב סדרתי.

  2. 2 חיים שיבי 3 ביוני 2009 ב- 8:56 am

    ידידי האדריכל והמשוטט המקומי. אני מעדיף ניסוחים מורכבים יותר מאשר פשוט מטומטמת. זה כמובן עניין של עיצוב….

  3. 3 מיכאל 3 ביוני 2009 ב- 8:08 am

    אם הדמות הטלויזיונית מפריעה לה – כנראה שהדמות היא גורם מאיים בשל אמינותה וקשריה אל המציאות.
    פולישוק פשוט מטומטמת.

  4. 4 יוסי דר 3 ביוני 2009 ב- 12:39 am

    מזכיר לי איכשהו את המקרה עם עו"ד חגי סיטון


להשאיר תגובה

