יומן פייס בוק


תעשי לי טובה – אחד ביום

אני אוהב את פייסק בוק יותר מאשר את טוויטר. לך תסביר כימיה. או שאתה מתחבר או שאתה לא.

אבל יש לפעמים שהפייס מתחיל להגזים. כלומר, לא שאין לי עניין בקורותיה של א.ג במהלך היום. יש לי. אבל כשזה מתחיל במסרים קצרים על טעם הקפה הראשון של הבקר – דרך העצבן של הצהריים- עד להברזה של הדייט – אני מפסיק לתקשר.

ואחר כך- בשעות הערב – היא הקימה קבוצה למען תה ירוק. בבקר שאחרי – יש לה קמפיין.

 שמתי על הייד.

מה זה הפארמוויל הזה

חברים שאני מעריך ורואה אותם כאנשים מיושבים בדעתם מדווחים בפייס כמי שמקימים חווה, שותלים צמחים, מגדלים בעלי חיים, זכו בפרס המשק.

אני מבין שמדובר במשחק וירטואלי חם. עוד second life כזה. נכון שבבית הספר לילדי פועלים על שם ברל כצנלסון למדנו חקלאות – אבל זה עבר לי. 

אפשר פטור מהפארם?

מה עושים הילדים

המוכשרים שלי מתקשרים ביום שישי להגיד שבת שלום וכאלה – אבל את המעקב האמיתי אחריהם אני עושה בפייס. פתאום הם נתפשו (tagged- alek) בצילום כזה או אחר ברחבי הגלובוס ואני קולט פעם נוספת שיש לי שובבים.

 או שהחברה שלהם או החבר שלה מעלים הגיגים מצולמים משלהם על מסיבה מה-זה-לוהטת – וזה נותן לי מושג על החיים החברתיים/יצירתיים של השניים – והאחת.

הורים? רוצים לדעת מה ילדכם עושה עכשיו? החומר האמיתי על הקטינים שלכם מצוי בפייס.

כולל סנאפ-שוטס, אחי. 

יש לו 2995 חברים

אתה גולש בפייס ומוצא פרצוף מוכר שאתה יודע – אבל יודע ממקור ראשון- שהוא זאב שלא עושה חשבון לאף אחד ואם אצטרך להילחם בחזית אחת איתו – שיעשו לי טובה ולא ישימו אותו בחפירה שלי -למה יותר בטוח לבד.

אלא מה- יש לו  2995 חברים וחברות. איך אוספים ערימה כזאת של סלבריטאים/יות ? האם אפשר להסתיר  שאצלי זה רק מאה ומשהו?

 מה- לא היכרתי גם אני את אהוד ברק פייס טו פייס – אבל  הוא חבר שלו ולא חבר שלי? וואלה- איפה טעיתי?

מצריך דיון.

מזל שגיליתי

יש קטעים בפייס שמלמדים שיעור נוסף באינטליגנציה רגשית. אתה מוצא שם לפתע שלפלונית או אלמוני יש יומולדת. אתה שם ברכה קטנה מכל הלב. למה לא. בהחלט מגיע למי שעוד שנה הלכה לו.

 התגובית שלהם מלמדת אותך שגם אם זה בפייס – זה התקבל יפה. זה חם.  ראיתי את זה תחילה בקפה. חיבוקים מאויירים לחתן וכלת היומולדת עם ערימות של כוכבים וזרי פרחים ואיחולים שבאים מן הלב.

שיקפצו הציניקנים. פייס מתחזק גשרים.

גם גשר וירטואלי הוא גשר.  

האיש שלנו בקמפוס האמריקני

זה לא היה יכול לקרות לעורך לפני חמש שנים. חיפשתי דעתן חריף שיכתוב לבקשתי רשימה לבטאון מקצועי שאני עורך. אחד בעל רגישות חברתית ויכולת ביטוי. מצאתי קישורית לידען כזה בקבוצה חדשה בפייס המיועדת לבוגרי הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. הוא עושה שבתון באוניברסיטה בחו"ל. יש לו מה לומר. הוא מהיר כתיבה.

מייל אחד. תגובה חיובית. 48 שעות המתנה.

 יש רשימה.

לא פאן של זהבה

לפעמים אני מתקשה שלא לשים לב לפרטים הקטנים. אחרי שנים של כתיבה ועריכה הם קופצים לי לעין ועושים את ההבדל. קחו למשל את ההזמנה האדיבה של פייסבוק אלי להצטרף למועדון האוהדים של זהבה גלאון. השדכן הממוחשב של פייס בדק ומצא שיש לנו חברים משותפים ואני מוזמן להצטרף למועדון המעריצים.

אבל שימו לב לא מוצעת לי חברות עם זהבה. מוצע לי להיות fan  שלה בהיותה אישיות ציבורית וסלבריטאית שמאל. חברת כנסת בעבר ואי"ה גם בעתיד.  

אז ככה חברות אני מוכן. ברצון וכל הכבוד.

להיות פאן ? לא.

שלחתי לה בקשת חברות –

(בלבד).

4 Responses to “יומן פייס בוק”


  1. 1 חיים שיבי 12 בדצמבר 2009 ב- 7:54 pm

    ועל זה נאמר עפה עם הרוח אך נשארת בסביבה…

  2. 2 שחר 12 בדצמבר 2009 ב- 7:04 pm

    עזבתי אותו אחרי שהבנתי ש"חבר" זה אחד שהופך אותך ליעד לפרסומות שלו.
    אבל אני מודה שהיה מרתק לעקוב שם אחרי הסתעפויות של קשרים.

  3. 3 חיים שיבי 11 בדצמבר 2009 ב- 11:46 pm

    אין מצב…הם אוהבים לתקשר איתי ברשת….:)))

  4. 4 ח ל י 11 בדצמבר 2009 ב- 11:05 pm

    אתה יודע וזוכר שיש להם יכולת לצנזר אותך בלא מעט מקומות נכון? שמה שאתה רואה זה בעצם חלק קטן מהאמת…?

    אני במקומך מוחקת את הפוסט הזה, שלא יזכרו שאתה מציץ וימחקו אותך בכלל…:)


להשאיר תגובה

