דברים שלמדתי על השכנה מלמעלה


אני רואה אותה פעם בשנה בישיבת ועד הבית. בעלה ואני חותמים בצוותא על ההמחאות. אנחנו מסתדרים על בסיס מאזן אימה רב קומתי ורב עונתי.
אם דולפים לו ולאחרים בקומות העליונות מים מהגג בחורף אנחנו שוקלים אם לשלם. אם מתפוצץ לנו ולקומות התחתונות צינור בגינת הכניסה בקיץ– הם שוקלים אם לשלם.
חוץ מזה הוא אחראי על חדר ההסקה וראש השדולה של דיירי הקומות העליונות. למטה בניתי קואליציה שכנגד המייצגת אינטרס קרקעי.
השבוע התברר לי כי השכנה מלמעלה הוציאה עוד ספר לאור ואני הוזמנתי להשקה. ופתאום למדתי מן הספר שלה שהיה לה גידול ממאיר והיא עברה כריתת שד חלקית. קוראים לספר "תוצאה חיובית".

"הגידול ממאיר, אמר
את אחת מתשע, אמר
נכנסת לסטטיסטיקה, אמר.
כן את שם, הוא התעקש.
Welcome, אמר.
וולקאם טו דה קלאב, אמר".

ההשקה היתה ב"מקום לשירה בלב העיר" ירושלים. מקום בשכונת אוהל משה הישנה. בין השוק לבין מרכז העיר. הלכתי לאיבוד בין הסימטאות שנושמות ירושלים יפה בדרך לדעת עוד על השכנה מלמעלה שגם כותבת שירים. אל תאמינו למזימת המיתוג התל אביבית לפיה ירושלים מכוערת. היא לא.
ועכשיו היא הוציאה ספר פרוזה ראשון שנקרא כשירה והוא עוסק במסע שלה אל עצמה אחרי שנמצא כי היא במועדון.
חשבתי על אמא שלי ז"ל שגם היא היתה במועדון הזה ועל הרגעים בהם מצאה כח ללכת לבתי חולים ולעודד אחרות לפני כריתה – להראות להן שאפשר לבחור ברגעים של משמעות גם בתחתיות של אי ודאות. ועד כמה לא ידעתי דבר וחצי דבר על השכנה שלי מלמעלה ועל המאבק שלה למיצוי חיים לפני ואחרי אימת האבחון.
ואם כבר התחלתי ללמוד עוד על השכנה מלמעלה עשיתי עליה גוגל. אי אפשר בלי. כי אם כבר אז כבר. ולמדתי על הסרט שעשתה על מסע שורשים להונגריה. ואני חושד עכשיו שאקרא בסוף השבוע את שירתה.
אם לא הכרתם אותה – תכירו כמוני את דורית ויסמן. משוררת וסופרת ירושלמית.
היתה תוצאה חיובית גם לערב ההשקה באוהל משה.
אני לומד להכיר את השכנה מלמעלה.

0 Responses to “דברים שלמדתי על השכנה מלמעלה”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

