מצוקתו של שונא האורגיות


"אורגיה משיחית ושמה ירושלים. כבר שלושה ימים מטרטרים לי על יום ירושלים….יאללה בואו נחלק את ירושלים ונשים קץ לאורגיה המשיחית ולשטיפת המח הפורנוגרפית מבית מדרשם של מתנחלים, רבני ימין ושאר דמגוגים שמנצלים בציניות מצוקות וחרדות של עם רדוף ומטומטם".

כך כתב בפייסבוק עמיתי לשעבר לעבודה העיתונאית ירמי עמיר. הוא אנטי ביבי. הבנתי. הוא לא ירושלמי. קלטנו. באחת הוא חי ובועט ברגש במדינת תל אביב והשפלה.

ירמי ואוהבי החיים ושונאי האבן הירושלמית לסוגיה. הם לא רדופים והם לא בשר מבשרו של העם המטומטם. הם לפעמים נוסעים לטעום יין משובח בפרובנס. הם בשמאל הנאור. הם אנשי העולם הגדול. הם מבינים שמנסים לנצל אותם בציניות. שרק ינסה מישהו.

או. קיי ירמי אחי לשעבר בתעשיית התקשורת. הנה מסר בירושלמית ענוגה ובלי מגפון:  אם אתה לא בעניין של אורגיות ורוצה לחלק אז תתחיל לחלק את תל אביב יפו עם הפרדה ברורה בין חלקם של השפויים לחלקם של ערביי 1948.

אם ירושלים לא עושה לך את זה תתחיל לקרוא לבת ים בירת ישראל. אם אין לך קשר לשום דבר שירושלים עשויה ממנו – והיא אחרת – אני מודה, ההפסד כולו שלך.  

נולדתי בירושלים. אני לא חושב שאפשר להפיל עלי תיק משיחי. אני זוכר כילד את העיר החצויה ואת הגדרות באזור ממילא ולאורך החומה. אני רוצה את העיר הזאת אחת ושלמה עם חיים משותפים ופתרון של זכויות שוות לכל אלה החיים בה. הדרך לפתרון אינה עוברת בחלוקה נוספת MADE IN TEL AVIV.

ירושלים אינה עוד עיר אחת. לא רוצה להיות בחגיגה שלי ביום ירושלים – מוחל טובות. אבל יאללה בוא תשכח מחלוקה.

או בירושלמית עסלית – אין מצב. 

הצילום למעלה: מרימים כוסית בפסטיבל יין במוזיאון ישראל באוגוסט שעבר. מרים אלסטר מצוות פלאש 90 צילמה. מוגש באהבה לאלה הממתגים את ירושלים עם משיחי/מתנחל/קנאי/שאר דמגוגים

קורקינט

שאלתי פעם את יו"ר הכנסת ראובן ריבלין האם חבר כנסת מן השורה לא מסוגל להסתפק בפחות ממכונית "מנהלים" בעיסקת המכונית הצמודה לה הוא זכאי בתוקף תוארו. מה היה קורה לו ולנו, בעיקר בשיאו של המיתון הקשה במשק, בשיאן של "גזירות נתניהו" ומצעדי ויקי כנפו, אם היה מקבל  מכונית צנועה יותר מן הסוג הקרוי כאן "משפחתית".

מעולם לא קרה שראובן ריבלין נותר ללא תשובה ירושלמית "עסלית" ולפעמים קיבלת שלוש על כל שאלה אחת שלך. ריבלין השיב מיד: "עוד מעט תציע שנגיע לכאן בקורקינט".

 והוא, בהשוואה ויחסית, עוד נחשב ליו"ר "עממי".

זאת הסיבה שכאשר יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' מוותרת על מכונית שרד גדולה לטובת מכונית צנועה יותר – אני לא רואה בכך עוד תרגיל אחד בסידרה של עיצוב המותג אלא צעד נכון הראוי לחיקוי.

ולא שאני רוצה אותם על קורקינטים. סתם מכונית משפחתית עממית מן הסוג של עמישראל  ("הרדוף") תהיה מסר חיוני בעיתו בעוד קיץ אחד של צדק חברתי המתחיל בבית.

1 Response to “מצוקתו של שונא האורגיות”


  1. 1 דודי 21 במאי 2012 ב- 9:54 am

    יפה כתבת.


להשאיר תגובה

