מבחן קריאות המואזין


קריאות המואזין המעיר אותי עם שחר ובעוצמה שלא שמעתי כמוה לאורך 30 שנות מגורים בירושלים שחוברה לה יחדיו הפכו להיות מקרה מבחן מובהק.

 אפשר לקחת את האללה הוא אכבר אל תהום ההסתה הבין-דתית. לגרור את המואזין וקולו  למעגל אלים מילולית- ולא רק – של התססה ועימות שנועד לייצר גל טרור.

זאת הדרך הקלה יותר, הצפויה יותר, ויש כאלה שעומדים בתור.

שמעתי את  תגובתה של ח"כ חנין זועבי. הבנתי, לצערי אך לא להפתעתי, היכן ניצבת נוטרת האיסלם.

אפשר להפוך את העימות הטעון שבדרך להוכחה שהידברות אפשרית אם בונים אותה על מסד של אמון באיכפתיות הדדית לגורל הזולת.

מה שמפריע ופוגע בשכני אמור להוציא אותי משלוותי. מה שמפריע לי אמור לעניין את שכני. אם לא להפריע לו לפחות להניעו לחפש דרכים כדי למזער את היקף הפגיעה בי.

כך חיים יחד. רק כך חיים יחד. אף אחד לא רוצה להשתיק את המואזין על הבקר. אך על עוצמת הרמקולים הנושאים את קולו אפשר לקיים דיון. משא ומתן. אם רוצים בחיים משותפים. אם מבינים שנגזר עלינו לחיות יחד – קרובים. קרובים מאד.

היתה לי זכות לראות מקרוב כיצד אפשר לקיים הידברות בין קהילות לאורך דרך ההתנגדות המשותפת לגבעה הצרפתית ולכפר עיסאוויה להקמתה של מטמנת פסולת בניין בסמוך לכפר ולשכונה.mat-moazin-77

לא שאלנו איש היכן הוא ניצב על המפה הפוליטית. לא תבענו הצהרת כוונות. הסכמנו אך ורק על כך שמטמנת פסולת בניין תהיה מהלומה לאיכות החיים ופגיעה משמעותית בזכותנו לנשום אוויר הרים צח. זה הספיק ליצירת בסיס לפעולה. לשינוי.

אני מוכן להמשיך לשמוע את קול המואזין אם אצא למרפסת. לא רוצה אותו בחדר השינה. אני מסרב לוותר על תקווה כי הידברות ושיח יכולים לייצר התחלה של שינוי עוצמת הרמקולים.

 המסר הוא זה הפותר סיכסוכי שכנים בבית משותף: אני לא בבית שלך. אתה לא בבית שלי. אנחנו בבית משותף גם אם לא הסכמנו על גבולותיה של כל דירה ודירה. אפשר שנהפוך את חיינו לגיהנום. אפשר שנבנה יחד איכות חיים מבלי לוותר על תביעות. על תקווה. מבלי שנטאטא מחלוקת. או נפחד ממנה. או נהפוך אותה לחומר דליק ונפיץ.

חקיקה, אכיפה ושכנות ברת קיימא עם משטרה? כן, אך רק כתרחיש אחרון.  רק אם אין ברירה.

עדיין יש.  

0 Responses to “מבחן קריאות המואזין”



  1. להגיב

להשאיר תגובה

