כן, דווקא דליה


לא רק בשל הדגל המגדרי של השופטת שפילסה לאליס מילר דרך לקורס טיס. בעיקר מפני שהיא בלתי צפויה כשהיא פוצה את פיה. לא חייבת לדוקטרינה, לא ממחזרת אמירות של אחרים.

תמונה

כן, דווקא דליה דורנר לנשיאות.

כמו שמעון פרס במהדורה נשית היא שוברת את מחסומי הגילנות האוכלת בחברה הישראלית בכל פה. בישיבות מועצת העיתונות שהיא מובילה בשנים האחרונות יש לא אחת שהיא עירנית, דעתנית ומהירת מחשבה יותר מכמה מן הנוכחים שגילם שואף למחצית גילה.

בכנסת העריכו את מועמדותה כרצינית אך חסרת סיכוי. אולי, אך ראיתי די והותר מועמדים לנשיאות שהגיעו ליום המירוץ החגיגי טעוני הבטחות ושבועות שרק הם ורק להם ינתן קולו של ח"כ פלוני – רק כדי לגלות שלהבטחות שקיבלו מחברי כנסת לא היה כיסוי מלא מאחורי הפרגוד.

למה דורנר?  כי אם היא תאמר את דעתה זה יהיה ישיר, ממוקד, לא חייב לאיש מלבד לערכים שהיא נושאת. כי אי אפשר למרוח אותה במילים. כי היא יודעת את החברה הישראלית על כל רבדיה.

גם מועמדים אחרים כך, נכון, אך כאן באה המעלה הגדולה מכולן: היא לא צמחה בפוליטיקה. היא משוחררת מההתניות האינסופיות של שמור לי ואשמור לך.

דליה לנשיאות כי בית הנשיאה לא יהיה בית משעמם. אומרים שחברות הכנסת יתגייסו למענה. צפוי וחיוני אך בלתי מספיק. יתכן שכמה גברים בקהל הנבחרים יפתיעו את עצמם ואותנו ויתנו למועמדות שלה סיכוי. בונוס מיוחד לחברים בברנז'ה: כתבנו בבית הנשיאה יגלה כי קיבל תחום סיקור מפתיע, אפילו מרתק.

 הצילום הוא של עמיתי צלם העיתונות המוכשר יוסי זמיר – "פלאש 90" – תודה על האישור להעלותו כאן. 

0 תגובות to “כן, דווקא דליה”



  1. להגיב

כתיבת תגובה